Volver Imprimir

Servizos da OVC (FAQs)

Aspectos xerais

AUTOFIRMA. Nuevo Sistema De Firma Electrónica
Autofirm@

Co gallo de facilitar o uso da OVC municipal, e dado os problemas continuos de compatibilidade que existen nas diferentes versións de navegadores e versións da aplicación java, optamos pola implantación do compoñente Autofirma para poder realizar a firma electrónica na OVC municipal.

Autofirma é unha aplicación de firma electrónica desenvolvida polo Ministerio de Facenda e Administracións Públicas, ten a característica de que é executada desde o navegador (previa instalación no computador do usuario), por iso necesario instalala previamente, para realizar trámites na OVC municipal. Para poder realizar firmas electrónicas desde este sitio web é necesario ter instalado AutoFirma no seu equipo. Descargue la aplicación.

Quen pode utilizar a OVC?

Todos os cidadáns e  persoas xurídicas que opten por interactuar co Concello a través de Internet e dispoñan dun certificado dixital recoñecido.

A OVC estará dispoñible durante as 24 horas os 365 días do ano.

É seguro utilizar os servizos identificados da OVC?
Si, toda a información que viaxa nos servizos que requiren identificación na OVC do Concello está cifrada. Ademais e grazas ao sistema de autenticación implantado garántese que só vostede, como interesado nos seus trámites, poida acceder tanto á información de tramitación, como ás consultas de datos persoais.
Como podo acceder aos servizos da OVC?

Consulte el apartado de sistemas de identificación de la OVC.

Como podo importar o meu certificado dixital?

INTERNET EXPLORER

Para importar un certificado en Internet Explorer debemos realizar os seguintes pasos:

Acceder ao menú Ferramentas - Opcións de Internet - Contido - Certificados. A pestana "Persoal" (por defecto) mostra unha pantalla coa relación de Certificados persoais instalados no noso navegador.

Pulsamos o botón "Importar", aparecerá un Asistente que nos guiará durante toda a importación do certificado. Pulsamos o botón "Seguinte" e en examinar seleccionamos a ruta e o nome do ficheiro do certificado que queremos importar e pulsamos "Seguinte".

Na seguinte xanela pídesenos o contrasinal coa que está protexido o ficheiro, introducímola e marcamos a casa "Marcar a clave privada como exportable" para que podamos volver exportar o certificado coa súa clave privada e "Habilitar protección segura...". Pulsamos "Seguinte".
A continuación indícanos onde podemos colocar o certificado importado, deixaremos a opción por defecto e pulsaremos "Seguinte" e "Finalizar" e si queremos establecer un contrasinal ao noso certificado pulsamos "Nivel de seguridade" para poñelo no alto. Asignamos un contrasinal e a súa confirmación. Pulsamos finalizar e pediranos de nuevo o contrasinal que introducimos. Finalizamos o asistente.

Si todo é correcto aparecerá un cadro informándonos de que o certificado foi importado correctamente.

FIREFOX

Acudir ao almacén de certificados do navegador Mozilla Firefox:

Menú Ferramentas / Opcións / Privacidade e Seguridade / Certificados / botón Ver certificados, pestana de "Os seus Certificados".

  • Pulse no botón "Importar"
  • Busque a localización (disco ríxido, cd, memoria USB, unidade de rede) da copia do seu certificado que quere importar.
  • Insira o contrasinal mestre do seu navegador (si estableceu algunha). Si é a primeira vez que usa este navegador con certificados, insira un contrasinal e a confirmación, este contrasinal será requirido cada vez que queira usar o seu certificado nas web que o requiran.
  • Insira o contrasinal coa que protexeu a súa copia de seguridade
  • Si todo o proceso é correcto, recibirá a seguinte mensaxe:

"Restauráronse satisfactoriamente o seu(s) certificado(s) de seguridade e clave(s) privada(s)."

Notificación electrónica

Que é a "Notificación electrónica"?

O Artigo 41.1 da Lei 39/2015 de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, establece o carácter preferente das notificacións por medios electrónicos. En todo caso, realizaranse deste xeito cando o interesado resulte obrigado a recibilas por esta vía.

Por tanto, para aqueles interesados que non están obrigados, a notificación electrónica teñen carácter voluntario. As persoas poderán decidir e comunicar en calquera momento ao Concello, que as notificacións sucesivas practíquense ou deixen de practicarse por medios electrónicos.

De acordo ao art. 43.1 da mesma norma, a notificación electrónica debe ser practicada mediante comparecencia a OVC, tanto para o acceso ás notificacións electrónicas derivadas da aqueles procedementos aos que voluntariamente decida subscribirse como para aqueles en os que a notificación electrónica sexa obrigatoria.

No caso dos usuarios obrigados polo Art. 14.2 da Lei39/2015, de Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, este será o medio de notificación empregado, debido á obrigación a relacionarse por medios electrónicos coas Administracións Públicas.

Este servizo cumpre coas máximas garantías de confidencialidade, autenticidade e privacidade co fin de asegurar a identidade dos participantes e a seguridade das comunicacións.

Que necesito para darme de alta no servizo de "Notificación electrónica"?
  • Identificarse mediante certificado de firma electrónica ou medio de identificación electrónica admitido.
  • Ter unha dirección de correo electrónico (en caso de usuarios obrigados).
  • Subscribirse ao servizo.
¿Como funciona a "Notificación electrónica"?

Cada vez que se poña á disposición unha notificación electrónica, o Concello enviará un correo electrónico informativo á dirección de correo electrónico que vostede indicou. Teña en conta que este correo electrónico só ten efectos informativos.

Acceda asiduamente á súa Caixa de correos de Notificacións electrónicas para verificar si ha púxose á disposición unha nuevo notificación. Non deixe transcorrer un tempo superior a os 10 días naturais prazo que a normativa reguladora establece para que vostede acceda á notificación. En caso contrario, transcorrido o prazo, o Concello entenderá que vostede rexeitou a notificación dando por notificado o acto para todos os efectos salvo que de oficio ou a instancia compróbese a imposibilidade técnica ou material do acceso.

Na caixa de correos poderá aceptar e rexeitar as nuevo notificacións. No este momento a persoa (física ou xurídica) darase por notificada e poderá consultar as xa aceptadas ou rexeitadas.

A aceptación ou rexeitamento da notificación suporá a emisión do correspondente acuse de recibo.

Como me subscribo/dou de baixa do servizo de "Notificación electrónica"?

Existen varias formas de subscribirse ou darse de baixa do servizo de notificación electrónica.

1.- Desde la solicitud "Subscripción o baja de notificaciones electrónica"

Podremos elegir 3 opciones:

  • En el buzón de notificaciones electrónicas de la OVC:
    • Permite la subscripción al servicio de notificación electrónicas para todos los procedimientos disponibles en la OVC.
  • Por correo postal:
    • Permite la baja al servicio de notificación electrónicas para todos los procedimientos disponibles en la OVC.
  • Deseo elegir por tipo de trámite:
    • Permite la subscripción o baja al servicio de notificación electrónicas de forma individual para cada uno de los procedimientos disponibles en la OVC.

 

2.- Desde el propio trámite

Durante el proceso de tramitación se elige el medio de notificación.

  • Notificación electrónica: al seleccionar este medio se está suscribiendo al servicio de notificación electrónica únicamante en dicho procedimiento.
  • Notificación papel: al seleccionar este medio se está dando de baja del servicio de notificación electrónica únicamante en dicho procedimiento.
Como podo consultar "As miñas notificacións"

Pode consultar o estado das súas notificacións desde o servizo "Caixa de correos de notificacións electrónicas".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Os meus datos

Como podo consultar e modificar "Os meus datos de contacto"?

Pode consultar e modificar os seus datos de contacto desde o servizo "Datos persoais" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "Os meus expedientes"?

Pode consultar a información referente aos seus expedientes desde o servizo "Expedientes" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo obter un "Volante de empadroamento"?

Pode obter un volante de empadroamento desde o servizo "Datos do padrón habitantes" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "Os meus recibos"?

Pode consultar a información referente aos seus recibos pendentes e cobrados desde o servizo "Recibos" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "As miñas liquidacións"?

Pode consultar a información referente ás súas liquidacións desde o servizo "Liquidacións" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo pagar "Os meus recibos"?

Pode pagar un recibo desde o servizo "Recibos" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo pagar "As miñas liquidacións"?

Pode pagar unha liquidación desde o servizo "Liquidacións" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "Os meus obxectos tributarios"?

Pode consultar a información referente aos seus Obxectos tributarios desde o servizo "Obxectos tributarios" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "O meu calendario fiscal"?

O calendario fiscal é o calendario no que se indican as datas nas que os contribuíntes poden realizar xestións, consultar datos ou presentar documentos e realizar os pagos aos que estivesen obrigados segundo a súa actividade e a súa situación económica. Os calendarios fiscais adoitan incluír as datas a lembrar para o cumprimento das nosas obrigacións fiscais fronte ao Concello.

Pode consultar o calendario fiscal desde o servizo "Calendario fiscal" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo "domiciliar" "Os meus recibos"?

Pode pagar un recibo desde o servizo "Calendario fiscal" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Como podo consultar "Os meus documentos"?

Este servizo do Concello permite que un cidadán poida consultar en todo momento a dispoñibilidade dos documentos que se xerou de forma automática desde a propia OVC.

Pode consultar os seus documentos desde o servizo "Documentos" do menú "Os meus Datos".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.

Outros servizos

En que consiste a "Validación de documentos"?

Todos os documentos asinados electronicamente na aplicación incorporan un Código Seguro de Verificación (CSV) xerado automaticamente.

Desta forma, cando se imprime unha copia en papel, este código actúa como "localizador" do documento dentro do arquivo electrónico do Concello, dotando ao documento en papel da consideración de copia auténtica para todos os efectos legais.

Si un cidadán ou outra Administración reciben a copia en papel, poden verificar a súa autenticidade de documento de forma moi sinxela.

Abonda con que accedan á OVC do Concello, ao servizo "Validación de documentos" do menú "Trámites" e tecleen o código de identificación. Nese mesmo momento poderán descargar a versión orixinal do documento en formato electrónico e comprobar a súa autenticidade.

Pode acceder a este servizo desde a opción "Validación de documentos" do menú "Trámites".

Para saber máis acerca de como utilizar este servizo pique aquí.